7 tipů k lepšímu spánku FitnessPosilovna.cz

7 tipů k lepšímu spánku

7 tipů na lepší a kvalitní spánek

Cítíte se v poslední době podráždění nebo nadměrně unavení? Pak čtěte dál.

 

Možnou příčinou těchto potíží může být nedostatek spánku. Přemýšlejte o faktorech, které mohou narušit vaši klidnou noc: stres v zaměstnání, potíže v partnerském vztahu apod. I když možná nebudete moci kontrolovat všechny faktory, které negativně ovlivňuji váš spánek, můžete přijmout zvyky, které lepší spánek podporují. Začněte s těmito jednoduchými tipy.

Držte se spánkového plánu

Jděte spát a vstávejte denně ve stejnou dobu jak ve všední den tak i o víkendech, svátcích. Pravidelný spánkový režim napomáhá k lepšímu nočnímu spánku.

Dávejte pozor na to, co jíte a pijete

Nechoďte spát ani hladový, ale zase ani s plným žaludkem. Věnujte pozornost nápojům, které před spánkem pijete. Nápoje by neměly obsahovat žádné stimulanty jako kofein apod. To samé platí i u pití alkoholu, nejprve požití alkoholu způsobí ospalost, potom však jeho účinky narušují kvalitní spánek.

Vytvořte si rituál před spaním

Dělejte každý večer před spaním stejné věci: čtěte si oblíbenou knihu, poslouchejte uklidňující hudbu apod. Buďte opatrní při používání televizoru a počítače. Některé výzkumy naznačují, že u některých osob může usínání při televizoru narušit spánek.

7 rad pro lepší a kvalitní spánek

Udělejte si pohodlí

Vytvořte si místnost, která je ideální na spaní: vhodný odstín barev na stěně, teplota v místnosti, pohodlná kvalitní matrace a polštář, zkrátka tak abyste měli maximální pohodlí.

Zbytečně neodpočívejte během dne

Během dne je potřeba být aktivní a zbytečně neodpočívat maximálně na pár desítek minut zavřít oči a relaxovat určitě ne však pospávat. I takové spaní během dne může narušit noční spánek.

Sportujte každý den

Pravidelná fyzická fitness aktivita může podpořit lepší spánek. Sportovní aktivity provádějte v průběhu dne, není vhodné sportovat v pozdních večerních hodinách. Sportování v pozdních večerních hodinách může naopak narušit kvalitní spánek.

Pokuste se zvládat stres

Máte-li příliš mnoho práce v zaměstnání a přemýšlíte nad prací i doma, tak to může být další z příčin narušení nočního spánku. Je potřeba naplánovat práci pouze na den a neuvažovat předem co budete dělat druhý. Je dobré zaznamenat vše do poznámkového bloku a s odchodem ze zaměstnání přesměrovat myšlenky jinam. Zajděte s přáteli na kávu, navštivte sportovní zařízení apod.

Pokud tento doporučený režim vaše potíže se spánkem nezlepší, nezbude vám nic jiného než vyhledat odbornou lékařskou pomoc.

 

Publikováno: 2016-12-06



Diskuze



Poprvé v posilovně, jak začít cvičit

Poprvé v posilovně

Cvičení není stres ale zábava. Pokud se obáváte z první návštěvy, nemáte proč. Čtěte dál a dozvíte se víc.

Fitness aktivity zlepšují sexuální apetit u žen i mužů

Fitness aktivity zlepšují sexuální apetit u žen i mužů!

Sex je sám o sobě intenzivní fyzická aktivita, která vyžaduje sílu a vytrvalost.

Jak snížit hladinu cukru v krvi

Jak snížit hladinu cukru v krvi

Podívejte se na 3 hlavní zásady, které byste měli dodržovat.