Alkohol snižuje hladinu testosteronu FitnessPosilovna.cz

Alkohol snižuje hladinu testosteronu

Fitness a alkohol, posilování, hladina testosteronu

Pití alkoholu má účinek na růst svalu a dále za následek snížení množství mužského pohlavního hormonu testosteronu

 

Alkohol dnes patří mezi nejdostupnější a nejdestruktivnější drogy pro lidský organismus. Sportovci jsou sice skupinou, která dbá na svoje zdraví a potraviny, které konzumuje, ale řekněme si to na rovinu, každá si občas dopřeje.

Je rozdíl, pokud si dá někdo dvě sklenice vína či dvě piva týdně. Takové to množství alkoholu na organismu nenechá téměř žádné následky a nebrání rozvoji svaloviny, tedy pokud si alkohol nedáte rovnou po tréninku. Alkohol po tréninku zpomaluje rozvoji svalů a jejich regeneraci a navíc jsou v alkoholu jednoduché cukry, které se nám většinou uloží pouze do tukových zásob.

Druhým případem je častá návštěva klubů či hospod za účelem vypít pár láhví či udělat nový rekord v počtu vypitých piv. Po požití alkoholu dochází nejprve ke zhoršenému metabolismu tuků, cukrů a bílkovin, protože se tělo soustředí na odbourávání alkoholu a tím se také znemožní vstřebávání bílkovin, které jsou nutné pro regeneraci a stavbu svalů. Účinek většího množství alkoholu přímo v den tréninku absolutně zabraňuje jakémukoliv budování svalové tkáně. Navíc nadměrné dávky alkoholu způsobují onemocnění svalů a jejich třas.

Dlouhodobější pití alkoholu má dále za následek snížení množství mužského pohlavního hormonu testosteronu (anabolický hormon), který je velice důležitý při budování svalové hmoty. Je potřeba mít také na paměti, že alkohol v sobě skrývá velké množství energie, tudíž s jeho konzumací může být spojené nadměrné ukládání tuků. Dalšími následky mohou být také agresivní chování, dehydratace či celková slabost z důsledku nedostatečného přijmu kvalitních živin při a po alkoholovém opojení.

Publikováno: 2014-09-21



Diskuze

Radim
https://zdravej.wordpress.com/2016/04/05/vliv-alkoholu-na-posilovani/ tady je to pěkně vysvětleno




Jak přibrat na váze, jak nabrat svalovou hmotu při posilování

Výživa k přibírání svalové hmoty

Svaly, objem a síla jsou pojmy, které pohnou srdcem každého vyznavače posilovny. Jaké je tajemství nejlepší tvorby svalů?

Pitný režim při fitness a sportu

Pitný režim a jak ho správně dodržovat při fitness a sportu

Jak správně dodržovat pitný režim u fitness a sportu. Kolik se musí denně vypít tekutin.

Crosfit cviky, crossfit cvičení

Crosfit cviky, cvičení

Základní a pokročilé Crosfit cviky, názorné ukázky a videa