9 nejlepších přírodních spalovačů tuků FitnessPosilovna.cz

9 nejlepších přírodních spalovačů tuků

9 nejlepších přírodních spalovačů tuků

Podpořte hubnutí a konečně s těmi tuky zatočte díky těmto zázračným 9 potravinám.

 

Spalovače tuků čelí ve světě fitness opravdu velké oblibě, ale lidé si od nich mnohdy slibují zázraky. Na trhu je bohužel tolik různých produktů, že pokud se cvičením teprve začínáte, nemůžete vědět, který z nich bude funkční a za který jen vyhodíte peníze. A přesně proto jsme pro vás sestavili náš žebříček nejlepších spalovačů tuků, který vám s výběrem pomůže.

Pokud ale nechcete zbytečně investovat do suplementů, je tu i druhá možnost. Můžete totiž využít “přírodních spalovačů”, tedy potravin, které dokáží pozitivně ovlivnit metabolismus a přivést vás k vysněné postavě. Pojďme si společně představit ty nejdůležitější:

1) Chilli

Hned na prvním místě musíme zmínit chilli papričky, které mají vskutku blahodárné účinky. Účinná látka zvaná kapsaicin dokáže zlepšit metabolismus, trávení i cirkulaci krve v organismu. Snižuje hladinu LDL cholesterolu, má antibakteriální, antikarcinogenní i analgetické účinky. Mnohé vědecké studie dokonce prokázaly, že pravidelný příjem tohoto alkaloidu dokáže tlumit bolest. Důležité je ovšem používat zdravý rozum, neboť nadměrný příjem kapsaicinu může vést k žaludečním vředům a nevolnostem.

Chilli

2) Zázvor

U štiplavých potravin ještě chvíli zůstaneme. Zázvor podporuje imunitní systém,zvyšuje tvorbu žaludečních šťáv, neutralizuje kyseliny v trávicím traktu, zrychluje metabolismus a díky analgetickým účinkům pomáhá bojovat s bolestí svalů a kloubů. Když si na jeho specifickou chuť zvyknete, nejenže budete lépe pálit tuky, ale podpoříte i svůj imunitní systém a nebudete nemocní. Nejlepším způsobem, jak do sebe zázvor dostat, je nastrouhat ho na jemno, zalít horkou vodou a spolu s citronem a medem ho vypít.

Zázvor

3) Citrón

Že je citron skvělým zdrojem vitamínu C jste už pravděpodobně někdy slyšeli. Věděli jste ale, že vám může pomoci i s hubnutím? Za všechno je zodpovědná pektinová vláknina, která podpoří činnost metabolismu a urychlí shazování váhy. Z vlastní zkušenosti doporučujeme konzumovat sklenici vody s citronem ihned po probuzení, čímž nastartujete metabolismus, posílíte imunitu a zbavíte se jedovatých toxinů v těle.

Citrón

4) Voda

O důležitosti vody v životě člověka nejspíš není pochyb. Při hubnutí je ale důležité pitný režim dodržovat naprosto striktně, protože voda je zodpovědná za metabolizaci sacharidů, tuků i bílkovin. Správnou hydratací organismu také zajistíte vyloučení odpadních látek z těla a vyvoláte pocit sytosti. Vyvarujte se ale slazených a sycených nápojů, které obsahují velké množství jednoduchých cukrů a stojí za vznikem mnohých zdravotních problémů.

Voda

5) Cibule

Cibule je bohatým zásobníkem vitamínů a minerálů. Mimo vitamínů skupiny B, vápníku, draslíku, sodíku a síry obsahuje také bioaktivní enzymy a chrom, který je při hubnutí velmi důležitý. Podílí se na metabolizaci tuků a pomáhá udržovat optimální hladinu cukru v těle.
Krom toho cibule prospívá našemu srdci a pomáhá například při nachlazení.

Cibule

6) Zelený čaj

Zelený čaj byl kvůli svým antioxidačním účinkům využíván už od starověku. Nejen, že příjemně povzbudí, ale má i mnoho zdravotních benefitů- stabilizuje hladinu cukru v krvi, snižuje hladinu LDL cholesterolu, zabraňuje překyselení žaludku a pomáhá při hubnutí. Snižuje chuť k jídlu, urychluje fungování metabolismu a má termogenní účinek, díky čemuž se tuky lépe zapojují do energetického výdeje. Nemusíte se bát vypít i více šálků denně, doporučujeme je dochutit například citronem.

Zelený čaj

7) Ananas

Poslední dobou bylo ovoce velmi často označováno za nepřítele číslo 1 každé redukční diety. Je jasné, že kvůli vysokému obsahu cukru se to s konzumací ovoce nesmí přehánět, ale na druhou stranu obsahuje ovoce obrovské množství zdraví prospěšných látek. Například takový ananas je ideální ovoce do diety. Díky enzymu zvanému bromelain totiž napomáhá správnému štěpení bílkovin, zlepšuje trávení i činnost tenkého a tlustého střeva.

Ananas samotný je pak bohatý na vlákninu, vitamín C a B, železo, draslík, vápník, zinek, fosfor, mangan a hořčík.

Ananas

8) Skořice

Velice účinným pomocníkem v boji s nadbytečnými kilogramy může být i skořice. Stará se o udržení optimální hladiny cukru v krvi a díky obsahu chalkonového polymeru také dokáže zrychlit metabolismus cukrů. Mimo to také zlepšuje trávení, snižuje hladinu LDL cholesterolu a odstraňuje bolesti svalů a kloubů. Nutno ovšem dodat, že skořice ve větším množství podporuje chuť k jídlu, a tudíž s ní musíte zacházet velmi opatrně.

Skořice

9) Víno

I když to zní neuvěřitelně, víno skutečně podporuje hubnutí, jak dokázaly mnohé vědecké studie. Může za to resveratrol, silný antioxidant, který omezuje vznik tukových buněk. Mimo to víno chrání tepny a jedná se o jeden z nejlepších přírodních antioxidantů.

Je ovšem důležité zmínit, že ani s konzumací vína se to nesmí přehánět, obecně se doporučuje maximálně jedna sklenice denně. Problém ovšem nastává u tvrdě trénujících sportovců, neboť jak známo, alkohol výrazně zpomaluje regeneraci svalstva po náročných trénincích.

Pokud tedy patříte mezi aktivní sportovce, doporučujeme raději sáhnout po prvních osmi potravinách zmíněných v tomto článku a nebo, jestli chcete dosáhnout lepších a rychlejších výsledků, zvolte si některý z přírodních suplementů z našeho žebříčku nejlepších spalovačů tuků.

Víno

Závěrem bychom rádi podotkli, že od těchto potravin nemůžete čekat žádné zázraky. Jsou sice dietní a podílí se na správném fungování metabolismu, ale i tak tvoří jejich konzumace pouze pomyslný vrchol pyramidy spalování tuků. Základem je mít kvalitně vyřešený energetický příjem a výdej, dodržovat pitný režim a dopřávat svému tělu dostatek spánku.

Který z přírodních spalovačů v tomto článku vás zaujal nejvíce? Dejte nám vědět do komentářů a pokud se vám článek líbil, budeme rádi, když ho sdílíte se svými přáteli.

 

Publikováno: 2018-02-28




Diskuze