Zapomeňte na problémy se svalovými křečemi FitnessPosilovna.cz

Zapomeňte na problémy se svalovými křečemi

Jak předejít svalovým křečím

Zbavit se křečí je opravdu jednoduché! Stačí doplnit tyto minerály ...

 

Všichni víme jak je to nepříjemné, když nastane svalová křeč. Svalová křeč přichází bez varování a její průběh je velmi nepříjemný a bolestivý. Jedná se o velmi krátký nedobrovolný výron v jednom nebo více svalech. Doba trvání svalových křečí trvá několik minut. Svalové křeče se nejčastěji objevují během tréninku nebo nočního spánku. Nejvíce postihují svalstvo lýtek, nohou a paží.

Svalové křeče mohou nastat v důsledku: metabolické poruchy, dehydratace, nedostatečným prokrvením svalů a také nedostatkem minerálů, což zapříčiňuje tyto problémy se svalovými křečemi u většiny sportující populace. Svalové křeče může totiž zapříčinit nedostatek minerálů v těle. Zásadní roli hrají minerály: sodík, draslík, hořčík, vápník. Při sportování dochází ke značným ztrátám minerálů, což má za následek právě vznik svalových křečí.

Sodík - Na

Sodík je jedním se základních minerálů, který získáváte konzumací běžných potravin, sodíku je spíše přebytek než nedostatek. Při sportování však může přijít k poklesu sodíku (nadměrným pocením). Proto je vhodné, aby Váš energetický nápoj, který pijete při sportování, obsahoval sodík.

Křeče v lýtku

Draslík - K

Draslík je jedním z nejdůležitějších minerálů, který je nezbytný pro správné fungování svalového a nervového systému. K jeho ztrátám dochází při sportování (nadměrné pocení), nebo v některých dietách, s omezením konzumace ovoce a zeleniny. Nejlepším zdrojem potravin s obsahem draslíku: jahoda, banán, pomeranč, avokádo, brokolice, špenát, květák, mrkev, rajče, lilek.

Vápník - Ca

Vápník je další z důležitých minerálů, k jehož velkým ztrátám může docházet při sportování, nedodržení pitného režimu a také nevhodným stravováním. Jeho nedostatek má vliv na běžný proces svalové kontrakce, pokud je v těle nedostatek vápníku, může docházet právě ke svalovým křečím. Potraviny bohaté na vápník: mléko, mléčné výrobky, vejce, sója, mrkev, rajčata, česnek, cibule.

Hořčík - Mg

Hořčík je životně důležitý minerál, pomáhá udržovat správné fungování nervového systému, jeho nedostatek v organismu může zapříčinit vznik svalových křečí. Snížení hladiny hořčíku v organismu může zapříčinit nevhodné stravování. Proto konzumujte potraviny bohaté na hořčík: černé fazole, brokolice, sojové boby, tofu, jogurt, tuňák, celozrnné obiloviny, ovesné otruby.

Doplňky stravy proti křečím

Doplňků proti křečím je celá řada. Buďto si můžete koupit jednotlivé minerály zvlášť a nebo si můžete koupit přípravek "vše v jednom". V tom druhém případě mohu doporučit Nutrend Anticramp 120 kapslí. Cena se pohybuje už od 199 Kč a bere se 1 až 5 kapslí dle potřeby, dokud křeče neustoupí. Jako prevenci před křečemi berte 2 tabletky denně před sportem.

 

Publikováno: 2016-12-09



Diskuze



Fitness proteinová buchta s ovocem - fitness recepty

Fitness proteinová buchta s ovocem

Jednoduchá, výborná a ze samých zdravých surovin!

11 způsobu, jak zvýšit hladinu testosteronu

11 způsobu, jak zvýšit hladinu testosteronu

Vytěžte ze svého tělo maximum, vždyť je to jednoduché! Stačí se řídit pár jednoduchými pravidly.

Cena roční přípravy, motivace a zhodnocení první sezóny - Pavel Jurča Mens Physique

Cena, motivace a zhodnocení první sezóny - Pavel Jurča

Zajímá vás motivace k soutěžení, spolupráce s trenérem a cena roční přípravy? Odpovídá čerstvý vícemistr ČR v kategorii Mens Physique