Kdy použít při zranění ledování a kdy teplo? FitnessPosilovna.cz

Kdy použít při zranění ledování a kdy teplo?

Kdy použít při zranění ledování a kdy teplo?

Zranění je potřeba vždy správně vyhodnotit a zvolit to správné ošetření, víte jak?

 

Ledování nebo naopak nahřívání teplem je nejstarší metoda, která se používá při různých poranění (namožená šlacha při cvičení, naraženina při fotbale apod.). Nicméně je potřeba vždy celou situaci vyhodnotit a zvolit to správné ošetření, protože někdy takové ledování nemusí být efektivní a to samé platí i o nahřívání.

Uvedeme si příklad: moje sestra má zánět svalů a šlach a lékař jí doporučil nahřívat tepelnou poduškou. Zatím co kamarád při obdobném zranění používal ledování. Co by mohlo být výhodnější? Ve kterých případech je vhodnější ledovat a v kterých nahřívat postižené místo?

Kdy je nejlépe postižená místa nahřívat?

Pokud je zranění normální, že do postiženého místa proudí krev, je výhodné postižené místo nahřívat nejlépe tepelnou poduškou se stálou teplotou. Tepelná terapie stimuluje cévy a pomáhá zlepšit krevní oběh v postiženém místě, což urychluje proces hojení. Nahřívání jde také používat u osob s chronickým onemocněním a to tak, že se krátce před výkonem nahřeje postižené místo, protože teplo pomáhá uvolňovat svaly.

Kdy nejlépe postižená místa ledovat?

Ledování se obvykle používá na náhlé nebo akutní úrazy, protože pomáhají při snižování otoků. Ledování omezí průtok krve v postižené oblasti a způsobí znecitlivění a tím se zabrání otoku postiženého místa. Nikdy však nepřikládejte kostky ledu přímo na ránu. Použijte ledový obklad nebo kostky ledu, které jsou uzavřeny v plastovém sáčku.

Použití ledového obkladu nebo nahřívání postiženého místa není dlouhodobé řešení, je to jenom způsob jak snížit otok a bolest. Po takovém ošetření je potřebné navštívit odborného lékaře, který nastolí vhodnou léčbu.

 

Publikováno: 2016-12-09



Diskuze



Fitness proteinová buchta s ovocem - fitness recepty

Fitness proteinová buchta s ovocem

Jednoduchá, výborná a ze samých zdravých surovin!

11 způsobu, jak zvýšit hladinu testosteronu

11 způsobu, jak zvýšit hladinu testosteronu

Vytěžte ze svého tělo maximum, vždyť je to jednoduché! Stačí se řídit pár jednoduchými pravidly.

Cena roční přípravy, motivace a zhodnocení první sezóny - Pavel Jurča Mens Physique

Cena, motivace a zhodnocení první sezóny - Pavel Jurča

Zajímá vás motivace k soutěžení, spolupráce s trenérem a cena roční přípravy? Odpovídá čerstvý vícemistr ČR v kategorii Mens Physique