Jak mi ketodieta pomohla zhubnout 50 kg FitnessPosilovna.cz

Jak mi ketodieta pomohla zhubnout 50 kg

Keto dieta, ketodieta, ketonová dieta, rychlé hubnutí, zdravé hubnutí, nejlepší dieta

Neuvěřitelný příběh od naši čtenářky Sandry

 

Máme tady první neuvěřitelný příběh, která nám zaslala čtenářka Sandra. Popisuje, jak se ji po porodu podařilo zhubnout 50 kilogramů díky ketodietě, cvičení a hlavně pevné vůli. Doufá, že Vám jeji životní příběh pomůže a porazíte také svůj boj s váhou a hubnutím.

 

 

 

MŮJ PŘÍBĚH - jak jsem díky ketodiete po porodu zhubla 50 kg

Srpen - moje váha ukazuje 128,6 kg

Byl srpen a váha ukazovala pár dní před porodem astronomických 128,6 kg! Tak trochu jsem vzdávala šanci na to, že bych se někdy mohla dostat na původních 78 kg, ale naděje umírá poslední, že? Po příchodu z porodnice, to bylo 18. 8. 2015, jsem měla 122,6 kg - v porodnici zůstalo celých 6 kg! Měla jsem pocit, že mi skončil život, ale pustila jsem se do boje. Cvičit se zatím moc nedalo, tělo vyžadovalo po porodu dost času na regeneraci, takže jsem na to musela jít spíše přes kvalitní jídelníček.

Ketodieta zkušenostiNa konci článku zjistíte, jak vypadám teď :)

Září - 112,5 kg

V září jsem již byla na 112,5 kg a tam bylo i první měření na In body 230. Dlouhá cesta přede mnou. Během podzimu jsem začala více cvičit, chodila jsem na procházky, k tomu cvičení pilates a Bosu a energetická hodnota jídelníčku se držela stále kolem 8000 kJ. Váha šla dolu sice pomalu, ale šla.

Byl to boj, pomalé hubnutí na mně působilo poněkud demotivačně. A tak jsem se rozhodla, že od ledna nekompromisně nastoupím na 3 měsíce na ketodietu a jako bonus to pojmu celé jako jakýsi test pro sebe a své klienty.

Co je Ketodieta a jak funguje?

Ketogenní dieta je strava s výrazně omezeným přísunem sacharidů na úkor příjmu bílkovin, který je zvýšený. Jedná se o kvalitní bílkoviny, doplněné o potřebné vitamíny a minerální látky, aby tělo mělo vše, co potřebuje. Proto je vhodné držet dietu pod dohledem a od renomované firmy, v podobě instantních „potravin“ v sáčku, neboť za pomoci běžných potravin není laik schopen sestavit vyvážené a plnohodnotné jídlo a může si dost ublížit.

Jak už z názvu vyplývá, dieta je založená na principu ketózy. Je to stav, kdy organismus začne pro získání energie využívat ketolátky namísto sacharidů. Ty vznikají právě v době, kdy je tělo „ochuzeno“ o sacharidy a má dostatek kvalitních bílkovin. Tento stav je našemu tělu známý z dob nedostatku potravy, takže to není nic neobvyklého, každý se může někdy, i nevědomě, dostat do ketózy. Od počátku diety to trvá zhruba 48 hodin, než ketóza nastane.

Příjem sacharidů musí klesnout pod určité množství (udává se 20-50 g na den, takže přesné číslo radši uvádět nebudu). Ketózu lze kontrolovat pomocí lakmusových papírků z moči. Nicméně stačí jedno porušení, ketóza skončí a trvá minimálně ty dva dny, než se do ní znova dostanete. Ketolátky potlačují chuť k jídlu, a tak zabraňují pocitu hladu, který se pojí s podrážděností, špatnou náladou, úzkostí i depresemi. Také podporují odvodňování těla, a tím přispívají k rychlejšímu úbytku váhy. Vzhledem k vysokému přísunu bílkovin do těla nejsou spotřebovávány energetické zásoby ve svalech a hubnete tak převážně jen tuky, ačkoli svalový úbytek se také může dostavit – a většinou se v prvních týdnech i objeví.

Na přeměření se chodí většinou po týdnu, což podle mně není úplně rozumné, protože první objektivní výsledky je možné vidět až po měsíci striktního dodržování.

Fáze Ketodiety

Záleží, u jaké firmy se rozhodnete ketodietu zkusit, ale většina z nich má určité fáze. Zjednodušeně řečeno: zpočátku zapomeňte na jakékoliv jídlo, kromě „amarounů v sáčku“. Minimálně týden určitě. Některé diety následně povolují přidat přesně odměřené množství určitých druhů zeleniny (více u porovnání jednotlivých diet).

V další fázi třeba lze jeden sáček nahradit běžným jídlem, často se jedná o oběd, který musí být složen z nízkotučné bílkoviny a zeleniny (např. ryba nebo kuřecí maso s dušenou či vařenou anebo čerstvou zeleninou). Zde jsme stále v redukci. Poté následuje přechod na běžnou stravu, který je snad důležitější, než dieta samotná. Člověk je poměrně vyhladovělý – psychicky i fyzicky.

Ketodieta má v průměru kolem 3000 kJ na den, což je výrazné snížení oproti normálu. Nicméně tělo nehladoví, má, co potřebuje, to pouze Hlava hladoví! A to je důvod, proč hodně lidí po skončení má potřebu dohnat to, co celou dobu nesměli a to je opět začátek konce. Proto je přechod na běžnou stravu skutečně důležitý a doporučuji ho podstoupit pod dohledem zkušeného nutričního terapeuta. Není to ze dne na den, bude to trvat klidně 1-2 měsíce. Ale věřte, že výsledky stojí za to.

Ketodieta a sport

Pro někoho dobrá zpráva – neboť tyto dvě věci moc nejdou dohromady. Pokud nechcete ztrácet svalovinu, tak se během prvních fází nedoporučuje větší fyzická aktivita. Na začátku postačí plavání nebo delší svižné procházky, aby metabolismus pracoval. Počítejte s tím, že v prvním měsíci vám půjde i nějaký ten sval pryč, ale postupně by se měl navracet aspoň do původního stavu, ale často se stává, že i nějaký přibude. Takže zpočátku není třeba se toho lekat.

Jak dlouho Ketodietu držet?

Pro nejlepší výsledky je ideální dietu držet minimálně měsíc, pro větší redukci ideálně tři měsíce. Je vhodné to naplánovat a psychicky se na tyto měsíce připravit. Vše je totiž jen ve vaší hlavě.

Pro koho se Ketodieta hodí?

No rozhodně ne pro každého, jak mnohé firmy rády udávají. Za prvé by člověk měl být zdravý, především co se ledvin a jater týče. Zvýšený příjem bílkovin a ketolátky játra ledviny na nějakou dobu trochu zatíží a ty nezcela funkční by to nemusely zvládat dobře. Riziko představuje též pro diabetiky a kojící ženy. Tyto skupiny lidí by prostě neměly experimentovat. Naopak je ketodieta velmi vhodná pro lidi, kteří mají výraznou nadváhu. To je, co se fyzična týče.

Psychika ovlivňuje hubnutí ze všeho nejvíce, takže berte prosím na vědomí, že tato dieta je velmi striktní a vyžaduje hodně vůle a trpělivosti. Jak jí jednou porušíte, začínáte od začátku a to nelze do nekonečna, neboť naše tělo, jak známo, je úžasně adaptabilní, což je v tomto případě spíše na škodu. Pokud chcete uspět, tak je nutné přesné dodržení diety s tím, že když si po měsíci dáte vždy jednodenní pauzu, tak se nic nestane.

Někteří lidé nejsou schopní vydržet takové diety a radši se budou držet běžné a vyvážené stravy – což je taky možnost a je to ideální řešení. Nicméně někteří (jako třeba já), chtějí všechno hned, a když se pro něco rozhodnou, tak do toho dají leccos. Pravidelný úbytek kilogramů je velmi motivující, a proto je pro tyto zarputilce snazší hubnout s takto výrazně omezeným příjmem energie a bez možnosti výběru potravin. A velkým aspektem je i fakt, že jedno porušení ketózu zastaví – a to si sakra rozmyslíte, jestli vám to za to námahu a nemalé peníze stojí!

Přechod po ketodietě na běžnou stravu

Jak to vypada? Především se na to musí jít postupně. Pokud budeme vycházet z konkrétního příkladu, kdy jste tři měsíce čistě na amarounech, tak to bude vypadat asi následovně:

1. týden zařadíte místo poledního sáčku normální oběd, nicméně bez přílohy. Druhý týden zařadíte menší množství pečiva na snídani, oběd stále bez příloh.

2. až 3. týden je normální snídaně, na přesnídávku produkt ketodiety (tyčinka nebo koktejl, například), normální oběd s omezeným množstvím přílohy, na svačinu bílkovina (ideálně tvaroh nebo zakysaný mléčný nápoj – zatím neochucené) a na večeři produkt ketodiety. Hned od druhého týdne v přechodu zpět je NUTNÉ se začít hýbat!!! Tady přichází na řadu cvičení. A je to dost důležité!

4. týden je možné, pokud se pravidelně hýbete, zařadit menší množství sacharidů i na večeři. Ale klidně si v rámci svačin ještě nechte amaroun. Nicméně – každý je individuál a tento předpis neplatí univerzálně pro každého. Určitě si nechte poradit od odborníka.

POZOR!!! Tím se dostáváme k dalšímu kameni úrazu ketodiet. Bohužel velmi často se v salónech a poradnách objevují zaměstnanci, kteří nemají o výživě jako takové ani páru! Naučí se něco o konkrétních produktech, kterými firma disponuje a říkají co je napsané v létáčku. Ale pokud jde o individuální přístup, znalost biochemie, celkové vzdělání v oblasti výživy atp., tak často narazíte. Není to ovšem pravidlem. Takže ptejte se a ujišťujte, že člověk, který vás bude mít na starosti, je nejen dobrý psycholog a pomůže vám toto omezené období přežít, ale je i ochotný vám vše vysvětlit a ví, o čem mluví!

JOJO efekt?

Jak já svým klientům ráda neustále opakuji – žádný jojo efekt neexistuje! Je to jen název pro slabou vůli každého z nás. Pokud se krátkodobě omezíte u jakékoliv diety, tak zhubnete, ve většině případů. Ale pokud tuto dietu nebudete držet celoživotně a začnete se postupně nebo dokonce ihned vracet ke starým návykům, tak se logicky váha začne vracet. A jakožto nenasytný druh člověčí máme potřebu si dělat zásoby a dopřát si to, co jsme teď celou dobu měli zakázané, ale jasné předem, jak by to skončilo. Ale pokud si to chceme nějak nazvat…, tak tedy jojo.

Cambridge a ketodieta Dr. Staňka v praxi

Teď vám ukážu, jak to bylo se mnou. Začala jsem v lednu 2015. První měsíc s ketonovou dietou Cambridge, další dva měsíce s Dr. Staňkem a jeho dietními plány s produkty DietLine a Guareta.

Ketodieta Cambridge

1. Cena Cambridge ketodiety

Cena jedné porce je 73 Kč, pokud jste vyšší než 175 cm, musíte mít 4 porce místo 3. Tzn., že zaplatíte 292 Kč za den, což vychází na 2044 Kč týdně + vláknina (je nezbytná) za 260,- + úvodní vstupní konzultace á 300 Kč. Tj. za první týden celkem 2604 Kč.

Vláknina vám vydrží zhruba na 10-14 dní. Dále si můžete zakoupit (doporučuji) nápoj, který vám vydrží po celou dobu, a je buď pomerančový nebo příchuť lesní směs. Stojí 210 Kč. A též se doporučuje nápoj slaný, tzv. teplý bujón, který slouží jako záchrana mezi jednotlivými jídly, když máte hlad. Též stojí 210 Kč a vydrží vám celou dobu diety, počítáme-li 3 měsíce.

Sečteno podtrženo za jeden měsíc = 10 000 Kč (30 dní po 4 porcích, vstupní konzultace, 2x vláknina, 1x ovocný nápoj, 1x slaný nápoj).

2. Chuť Cambridge ketodiety

Upřímně řečeno, pro mě to byl boj. Ale každý máme jiné chutě. Výborné byly koktejly a proteinové tyčinky, to bezesporu. I rýžová kaše na snídani byla dobrá. Ale ostatní kaše a polévky se velmi rychle přejí. Ale dá se to vydržet, výsledky chodí velmi rychle!!! Příprava rychlá a jednoduchá.

3. Výběr pokrmů Cambridge ketodiety

Vše se připravuje z vody.
Kaše – natural, jablečná se skořicí, s pekanovými ořechy
Polévky – zeleninová, orientální, žampiónová, tomatová s bazalkou (novinka, neznám),
kuřecí s houbami, pórková s bramborem
Rýžový pudink s vanilkovou příchutí
Proteinové tyčinky (52 g) – čokoládová, karamelová, pomerančová, jogurtová, brusinková, burský oříšek
Koktejly – vanilkový, čokoládový, banánový, jahodový, lesní plody, 
čokoláda s mátou, čokoláda s pomerančem, mango, kapučíno, mléčný karamel, oříškový s karamelem
Nápoje – slaný zeleninový, sladké pomerančový a lesní plody

4. Povolené potraviny Cambridge ketodiety

Toto bývá dost individuální dle průběhu hubnutí apod., ale většinou první týden je striktní jen s produkty Cambridge, druhý je povolená zelená a bílá zelenina 200 g, třetí taktéž a čtvrtý bývá povoleno na oběd bílkovina (maso/ryba) + zelenina.

5. Kontrola a vedení u Cambridge ketodiety

Docházíte pravidelně každý týden na měření do salónu. Měří se povětšinou na InBody 230, dostanete vytištěné výsledky s porovnáním od minule. To je super kontrola. I když si myslím, že po týdnu zbytečně brzy. Ale je to i o domluvě s poradcem.

6. Shozená kila u Cambridge ketodiety

To je taky dost odlišné, nicméně v průměru se úbytek tuku pohybuje kolem 6-8 kg za měsíc a to je velmi slušná práce!

Ketodieta Dr. Staněk

1. Cena ketodiety Dr. Staněk

Tady to funguje trošku jinak. Doktor Staněk nabízí několik hotových a pečlivě sestavených dietních plánů. Můžete si vybrat, na kolik dní plán chcete a zda chcete jen produkty ketodiety nebo kombinaci s běžnou stravou. Na přehledných webových stránkách vidíte i průměrný úbytek váhy u jednotlivých dietních plánů (hodnotí sami klienti a odpovídá realitě). Pojďme se bavit o 12-ti denním plánu (DP 12), který jsem si coby pokračování Cambridge vybrala já. Obsahuje též 4 porce na den, jen produkty ketodiety, bez kombinace s jídlem a vyjde na 1876 Kč + vláknina dle výběru á 140 Kč na týden.

Týdně vychází tedy na 1234 Kč, měsíčně jsme pak na celkem 5250 Kč – to je zhruba o polovinu méně než Cambridge ketodieta! Žádná vstupní konzultace se nehradí.

2. Chuť ketodiety Dr. Staněk

Tak tady jsem byla velmi příjemně překvapená. Jogurtové krémy i pudinky výtečné, tyčinky též, polévky ve většině taky dobré a koktejly jakbysmet. Navíc vaječná omeleta, která byla od počátku mou velkou delikatesou na večeři.

3. Výběr pokrmů ketodiety Dr. Staněk

Pudinky – vanilka a čokoláda (příprava s nízkotučným mlékem)
Jogurtové krémy – stracciatella, broskev, cookies (příprava s vodou)
Polévky – zeleninová, houbová, rajská, hrachová, chřestová, hovězí bujón, kuřecí bujón
Vaječná omeleta
Proteinové tyčinky (44 g) – čokoládová, kokos, broskev, jablko, kapučíno, smetana, jogurt
Koktejly – vanilkový, čokoládový, banánový, jahodový (příprava s nízkotučným mlékem nebo vodou)

4. Povolené potraviny ketodiety Dr. Staněk

Pokud si zvolíte DP 12 jako já, nejsou zde povolené žádné potraviny navíc, ani zelenina.

5. Kontrola a vedení u ketodiety Dr. Staněk

Pokud nebydlíte v Praze, kde doktor Staněk sídlí a má i svou ordinaci, tak si musíte vystačit s konzultací online. Nicméně pan doktor je velmi vstřícný, ochotný a vždy odpoví, i telefonicky. Pomůže, poradí, podpoří. Je výborný biochemik a skutečně rozumí své práci. Doporučuji chodit kamkoliv na kontrolní vážení a měření na InBody.

6. Shozená kila u ketodiety Dr. Staněk

I tady se nedá říct nic univerzálního, nicméně klienti uvádí 3-4 kg za 12 dní a i u mě tomu tak bylo. Nutno podotknout, že Cambridge jsem držela jako první, takže tam šla hmotnost logicky a dle očekávání dolu podstatně lépe než po dalších měsících.

- 22,5 Kg na váze za 3 měsíce díky ketodietě

Celkový úbytek na váze byl tedy 22,2 kg za tři měsíce na ketodietě. Z toho 17,8 kg čistého tuku. K mé velké spokojenosti. Nyní, na normální stravě mám dole dalších 5 kg a svaly o něco málo narostly. Výhodou ketodiety je, že máte k dispozici spíše „sladké“ pokrmy, takže chuť na sladkosti vážně nepociťujete, a nepociťujete ani hlad, neboť strava je skutečně bohatá na bílkoviny, které mají výbornou sytící schopnost. Pokud budete brát vlákninu, zácpy se též obávat nemusíte. Je potřeba i dostatečně pít.

Ketóza má ještě jeden vedlejší účinek, a tím je dobrá nálada díky chemickým látkám, které při ní vznikají. Nevýhodou může být „acetonový“ zápach z úst, který se ovšem dá řešit ústními spreji či běžnými žvýkačkami.

Ketodieta zkušenosti


Doufám, že vám moje zkušenost z praxe pomůže v rozhodování, zda ketodietu zkusit či ne. Já mám před sebou ještě kus cesty, ale jsem už téměř v cílové rovince. Teď už je to jen o cvičení a správné stravě. Přeji vám mnoho pevné vůle a tu správnou motivaci!

„Zhubnout dokáže každý, ale opravdovým úspěchem je si váhu trvale udržet!"

Sandra Picková, výživový poradce

Výživová poradna E limit

Publikováno: 2015-08-07



Diskuze

Sabča
Ketodieta je dobrý způsob jak zhubnout, ale jsou i zdravější cesty - pravidelná dávka cvičení a mírnější diety. Chodim cvičit do Contours a hned na začátku jsem dostala od trenérky trénink i jídelníček na miru. Zrovna mají akci na týden cvičení úplně zdarma www.fitnesszeny.cz


Romana
souhlasím s Michaelou...já jsem díky cvičení a tedy cvičila jsem hodně a stále cvičím.Vyvážené stravě,tedy i dostatek živin a sacharidů...jsem za 3měsíce zhubla 26kg..ke ketodietě se raději nevyjadřuji,,jen jedno vím,už nikdy ne..byla jsem unavená malátná a smrdělo mi šíleně z pusy...ted jsem štastná a nestálo mě to žádné penize,snad jen permanentka do posilovny


Michaela S.
Jsem medička ve 3. ročníku a ve škole jsme o této dietě mluvili... Máme orgány, které potřebují ke správné funkci glukózu a nepřizpůsobí se plně ketolátkám, přirozeně se v těle tvořících při nedostatku energetických zdrojů... Byly prokázány případy, kdy vyřazením sacharidů ze stravy a jejich nahrazením sice došlo k poklesu váhy, ale pacient si odnesl trvalé poškození centrální nervové soustavy. Je tedy na pováženou, zda je vhodné tuto nebezpečnou dietu propagovat jen proto, že někomu dělá byznys.




Recept na proteinové Raffaello kuličky z kokosového mléka

Proteinové Raffaello kuličky z kokosového mléka - recept

Jojo, tak tento fitness recept na kokosové kuličky je prostě top! Nejraději si je ještě namáčím do arašídového másla. Dáte si taky?

Recept na nutelový cheesecake - chutná fantasticky!

CHEAT DAY - Recept na Nutelový Cheesecake

V den volna si dáváte raději zdravé fitness dezerty nebo si pořádně dopřejete?

Zeleninový smoothie recept z červené řepy - recept

Zeleninový smoothie recept z červené řepy

Posilte imunitní systém a dodejte tělu všechny potřebné vitamíny a minerály jedním koktejlem.