Zacvičte si v páru + video FitnessPosilovna.cz

Zacvičte si v páru + video

Zacvičte si v páru, cvičení ve dvou

Základní cviky na cvičení s kamarádkou nebo partnerem. Ve dvou se to vždy lépe táhne!

 

Pokud si chcete svou fyzickou aktivitu občas zpestřit, nebo vás zkrátka cvičit sami nebaví a máte problém se k němu donutit, možná pro vás bude ideální cvičení v páru. Zkuste přimět partnera nebo kamarádku, ať jdou do toho s vámi. Uvidíte, že zažijete i spoustu zábavy, a jakmile vám bude docházet motivace, může vás cvičební parťák podpořit.

Můžete se vzájemně motivovat a spolupracovat, lépe překonáte ty situace, kdy byste to sami už nejspíš vzdali. To pomáhá i vzájemné komunikaci. Při tomto cvičení uděláte něco pro své zdraví a zároveň příjemně strávíte čas společně.

Cvičení ve dvou přináší zcela nové možnosti. Využíváme totiž partnerovu tělesnou hmotnost a také jeho pohybovou dynamiku k tomu, abychom posilovali a koordinovali určité svalové skupiny. Náročnost párového cvičení může být různá, záleží, jaké zvolíme a také to souvisí s úhlem končetin a postavením těla. Svaly se zpevňují vlastní vahou i odporem těla partnera. Cviky jsou sestaveny tak, že při správném provedení dvojice neztratí balanc.

Párové cviky na začátek

Dřepy s opěrou zad

Cvičení v páruStoupněte si zády k sobě, se vzájemně zaklíněnými lokty. Nohy rozkročte více než je šířka ramen a lehce podsaďte hýždě. Pomalu se posunujte dolů, dokud nebudou vaše kolena v pravém úhlu. Poté se vraťte do výchozí polohy.

Vytáčení trupu s podáváním si míče

Stůjte ve stejné výchozí pozici, jako u prvního cviku (dřepů s opěrou zad), ovšem bez propletených loktů. Jeden z páru drží míč, ideálně o hmotnosti 3 kg. Otočte se vpravo a podejte míč tomu druhému, který se otočí vlevo. Cvičení pokračuje ve stále stejném směru. Mějte mírně ohnutá kolena a stabilní trup.

Výpady s míčem

Stoupněte si naproti sobě. Přední noha je o krok vpřed, druhá vzadu na špičce. Jeden vás provede výpad vpřed pravou nohou, druhý výpad vpřed levou nohou. Trup směřuje vpřed, mezi sebou držíte míč. Provedete nízký dřep, a to současně, dokud koleno nohy, kterou máte vepředu, nedosáhne pravého úhlu. Poté se vraťte do výchozí polohy.

Dvojitý tricepsový klik

Další oblíbené cvičení, ke kterému potřebujete židli. Stoupněte si zády k židli, nohy mírně od sebe a pokrčte je v kolenou. Přidržte se po stranách sedadla židle. Druhý z páru si stoupne zády před vás, a udělá to samé, ovšem dlaně položí na vaše kolena. Během cvičení ohýbejte lokty a mějte zpevněný trup.

Počet opakování cviků záleží na vaší kondici, ale ideálně byste měli u každého cviku udělat minimálně 10 opakování ve 2 až 4 sériích.

Jaké sporty jdou cvičit v páru?

Pokud vás cvičení v páru chytlo, můžete začít společně navštěvovat například speciální párové pilates. Možnost párového cvičení nabízí i jóga. S hatha jógou mohou začít i začátečníci, a lépe tak pochopíte správnou techniku provádění jednotlivých pozic. Uvolníte tělo i mysl.

Ve dvojici se dá ale dělat spoustu sportovních aktivit, bez využití hmotnosti a pohybu partnera. Je to například běh, cyklistika, squash nebo turistika.

Cvičení ve dvou

 

Publikováno: 2016-01-20



Diskuze



Fitness proteinová buchta s ovocem - fitness recepty

Fitness proteinová buchta s ovocem

Jednoduchá, výborná a ze samých zdravých surovin!

11 způsobu, jak zvýšit hladinu testosteronu

11 způsobu, jak zvýšit hladinu testosteronu

Vytěžte ze svého tělo maximum, vždyť je to jednoduché! Stačí se řídit pár jednoduchými pravidly.

Cena roční přípravy, motivace a zhodnocení první sezóny - Pavel Jurča Mens Physique

Cena, motivace a zhodnocení první sezóny - Pavel Jurča

Zajímá vás motivace k soutěžení, spolupráce s trenérem a cena roční přípravy? Odpovídá čerstvý vícemistr ČR v kategorii Mens Physique